Thursday 8 September 2011

lakaran hati


assalamualaikum pembuka bicara buat saudari saudara di luar sana :)
berdirinya saya disini bukan untuk memperbodohkan diri saya yang hebat lagi cumil ini
cuma kembali berdiri menghadapi segala onak dan duri
saya terpaksa gagahkan segala yang lemah untuk terus berjuang beraksi demi sebuah kehidupan yang penuh pahit terhina disisi
saya berhak menulis segala coretan hati ini tanpa menghiraukan kata kata nista sang antagonis buta
biarkan sahaja mereka terus mencebikkan bibir yang terbuka seluasnya
saya hanyalah saya 
hiraukan sekalian mereka yang cuba menghancurkan sang pelangi ini yang sedang cuba bertatih memancarkan segenap warna keseluruh alam maya fantasia 
orang kata 
"ALLAH TURUNKAN HUJAN UNTUK HADIAHKAN KITA PELANGI"

Allah makes you happy while others not knowing that your heart is broken
but Allah knows right ?
yes
sometimes you fall
aren't strong,
Allah give you someone
who will hold you,
while you try to stand up again.

cerita lama tak mungkin aku usung hingga kini biarkan terus kaku mati di simbah asid hati 
biarkan berlalu malu disitu 
aku cuma inginkan kedamaian baru bagi suatu perubahan drastik dalam diri untuk melupakan segala bencana derita yang cuba membunuh sebahagian jasad diriku
segala yang baik datang dari hati yang pernah bahagia dahulunya
bukan mengungkit cuma memuhasabah segalanya
bersyukur pernah di temukan seketika dahulu
cuma jodoh terhenti disitu
hati redhakan segala yang berlaku
sebab ada pelangi disebalik hujan yang terus menangis membasahi bumi itu.
^harafanayil^

No comments:

Post a Comment