Friday 11 November 2011

ini apa yang aku rasa

sampaikan salam buat semua 
salam terakhir salam teristimewa
kepada kau yang tersayang
pada teman yang kukenang
pemergiaan ku ini tak dirancang
usah bertanya mengapa aku mengucapkan salam terkahir kepadamu
kerna waktu berputaran 
bimbang tak berkesempatan 
melahirkan kerinduan terhadapmu
demi sebuah kenyataan 
yang amat menyakitkan 
aku yang tidak berdaya
hanya berserah padaNya

p/s salam terakhir-sudirman haji arshad

assalamualaikum dearest follower . 
semoga berbahagia selalu . 

mesti ada yang tertanya tanya kenapa entri about this song
apa ada dekat lagu ni 
okay sumpah tak faham kenapa mesti lagu ni 
-.-

lagu yang membawa seribu satu makna buat mereka yang fahami betapa indahnya lirik lagu ini
diselami maksud tersirat
tapi aku rasa lagu ini mudah untuk difahami 
dia berjaya menulis buat semua
ya, buat semua memahami maksud yang tersembunyi
aku ingin menjadi sepertinya
insan yang sentiasa menulis tatkala memerlukan 
menulis tatkala sendirian
menulis tatkala kesedihan 
menulis tatkala kegembiraan
sama seperti lagu ini
lagu yang ditulis penuh rasa kewarasan 
tanpa cacat cela .
dia,insan yang tiada rasa takut untuk berjaya
andai ada pun rasa negatif itu mana mungkin kita tahu realitinya.
aku lahir dia pergi .
1992 dia tinggalkan dunia ~ al-fatihah

dia hebat , dia bangga jadi anak malaysia
dia bangga dengan keturunannya
dia berjaya mengharumkan malaysia ke mata dunia

yarh aku tahu ramai mengaguminya .
termasuk aku .
dia semangat aku untuk berjaya 
dia buat aku teruja untuk kenal siapa diri aku sebenarnya 
ini sahaja 
sekian 
wassalam 

frhnrlyn




4 comments:

  1. wahhhhh ni btul2 peminat setia ni...
    n mmg aq suka lagu ni...
    selalunya lagu ni lah aq akn dgr apabila dlm ksdhan..huuuu=(

    ReplyDelete
  2. wau fara ...
    lagu ni memang membawa seribu makne yang tersurat dan tersirat..

    ReplyDelete
  3. eceh . baru nak rasa spirit dia la tu kan kann

    ReplyDelete