Monday 14 November 2011

feel so free

telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri


untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
untuk kau berilti dengan kelembutan untuk kau hargai dengan kasih sayang


ku ingin kau jadi wanita mulia
yang tahu harga budi dan hati
seorang lelaki bernama suami
dan kerana engkau isteri ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
tak semudah yang kita janjikan
yang kita janjikan kerana kau isteriku
                  kopratasa-permata untuk isteri


saya belum bersedia
saya tahu saya belum bersedia untuk awak wahai adam

sebab

saya masak tak sesedap mak awak
bangun tidur pun masa mak awak tengah tengok sinetron tv3
mak awak tidur saya sibuk keluar merayau
awak baik saya ni biasa biasa
mengumpat selalu
malas nombor satu
awak tetap nak saya ??
awak boleh ke jaga saya macam ayah saya jaga saya .
awak boleh ke bagi segala galanya yang bermain diminda
awak boleh tanggung segala dosa yang pernah saya lakukan dahulu kala .
cukup ini sahaja
cuma entri semata
tiada kena mengena dengan sesiapa temasuk penulisnya juga
kehilangan kata kata sebenarnya
apa yang saya tahu kita akan bahagia berdua selamanya

sekian
wassalam

frhnrlyn


4 comments: