Saturday 3 December 2011

cuma karya si hati buta

hari ini , aku duduk merenung langit 
cantik ~ biru warnanya 
aku diam bisu kaku ,
tiada kata di hati tiada kata di minda . 
aku kembali menerobos masuk ke alam kegelapanku 
mengimbas kembali detilk pahit manis tawar masin bersama antagonis istimewa ,
ketawa gembira menangis bersama
indahnya ~~
aku tersenyum tawar , mengenang semua kisah 
ingin aku kembali menggapai segala manis dahulu kala 
tapi aku sedar segalanya bagai kaca terhempas ke tanah , tatkala cinta di tolak jejaka istimewa
luka pedih terasa semuanya ada , bercampur baur . aku kaku kedua kalinya
aku tunduk ke bumi , titisan emas jatuh di pipi . 
kenapa mesti semua ini terjadi 
tersiksa saat sedang mencari cinta dia 
merana bila mula mencinta
dia tinggalkan tanpa sebarang kata .
aku kecewa , 
aku terluka ,
kembali merenung langit , mencari sedikit kebahagiaan 
mencari sedikit kegembiraan .
aku tersenyum tatkala pelangi menemani .
terima kasih pelangi , kau ada masa aku berduka
tapi kau akan pergi , 
sama seperti dia yang cuma singgah sekadar menggembirakan seketika
akhirnya aku kembali terluka ~

mampukah kebahagiaan datang semula bersama pelangi indah .
aku semakin tertanya tanya.

sekian 
wassalam

frhnrlyn



2 comments: