Sunday 4 December 2011

pasti menanti

setia menanti walaupun disakiti
mungkin ini aku
aku yang terlalu sukar melupakan cinta
aku yang terlalu mengharap pada dirinya
aku yang sering mengingatinya
aku yang kecewa dalam ketawa

sampai bila segalanya beransur seperti sedia kala ,
andai protagonis ini masih mengharap pada dirinya
sekecil kuman tak mungkin aku membenci dia
dia segalanya
dia yang pertama
dia penawar duka
dia juga yang paling istimewa

tapi aku tahu ,
dia bukan untuk aku sebenarnya
berat hati melupuskan segala kenangan berdua
mungkin ini masanya
tapi aku tak kuat
aku gagal untuk sekian kalinya
aku cuma mampu mengingatinya setiap detik saat dan masa
bodoh rasanya diri ini yang cuma tahu dia untuk aku
aku silap . aku tahu aku silap .
kenapa aku terlalu berdegil mencari kasih dirinya
sedangkan dia bahagia bersama insan lain .
aku perlu lupakan dia
tapi apa caranya bila masanya
persediaan bagai meragut nyawa yang bakal hilang bila bila masa
mungkin bodoh menunggu sesuatu yang tak mungkin kita miliki
hakikatnya aku sendiri belum bisa mengerti
perasaan aku
hiba aku
tangis aku
cuma aku yang tahu
aku cuma harap kau akan kembali padaku
hanya itu doa aku setiap kalinya
mungkin mimpi yang belum pasti realiti
aku masih seorang diri menanti penuh erti

sekian
wassalam


frhnrlyn



No comments:

Post a Comment